۳۰ خرداد ۱۳۹۰، ۲۱:۴۱

سه عکاس گلستانی در جشنواره بین المللی قبرس درخشیدند

سه عکاس گلستانی در جشنواره بین المللی قبرس درخشیدند

گرگان - خبرگزاری مهر: سه عکاس گلستانی در جشنواره معتبر بین المللی عکس قبرس ۲۰۱۱ با کسب عناوین افتخارآمیز، مدال طلا و روبان افتخار درخشیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، "احمد خطیری"، "رضا وهمی" و "شیدا بادلی" سه عکاس گلستانی بودند که با ۱۲ عکس در این جشنواره حضور داشتند.

جشنواره بین المللی عکاسی قبرس از معتبرترین جشنواره های بین المللی است که زیر نظر انجمن عکاسی آمریکا PSA و اتحادیه بین المللی عکاسان UPI برگزار شده و از سوی فدراسیون جهانی هنر عکاسی FIAP  به رسمیت شناخته شده و مورد حمایت قرار گرفته است.
 
در این دوره از جشنواره عکاسان ۱۲۵ کشور جهان در دو بخش تجربی و عکاسی خبری (فتوژورنالیست) با هم به رقابت پرداختند.
 
احمد خطیری عکاس پرافتخار گلستانی با کسب مدال طلای بخش UPI (اتحادیه بین المللی عکاسان ایالات متحده آمریکا)  و کسب لوح افتخار فیاپ (‫‫فدراسیون جهانی هنر عکاسی دنیا) در دو بخش فوتوژورنالیست و تجربی و پنج عکس راه یافته به جشنواره ، از پرافتخار ترین عکاسان حاضر در این جشنواره بوده است.
 
خطیری عضو دائمی فدراسیون جهانی هنر عکاسی  (فیاپ) و عضو رسمی انجمن عکاسان ایران و دانش آموخته بورسیه عکاسی ورلد پرس فوتو هلند است.
 
"ضا وهمی" دیگر عکاس گلستانی نیز با  کسب مدال طلای ISF و پذیرش سه عکس در بخش فوتوژورنالیست، لوح افتخار فیاپ (‫‫فدراسیون جهانی هنر عکاسی دنیا) را کسب کرد.
 
وهمی عضو دائمی فدراسیون جهانی هنر عکاسی (فیاپ) و عکاس اجتماعی سازمان آموزشی، فرهنگی، هنری ملل متحد، یونسکو است.
 
همچنین "شیدا بادلی" یکی دیگر از عکاسان گلستانی با راهیابی چهار عکس در دو بخش تجربی و فوتوژورنالیست در این جشنواره بین المللی حضور داشت.
 
بادلی نیز عضو دائمی فدراسیون جهانی هنر عکاسی (فیاپ) و عضو رسمی انجمن عکاسان ایران است.
 
در مجموع بیش از پنج هزار قطعه عکس به دبیرخانه جشنواره بین المللی عکاسی قبرس ۲۰۱۱  ارسال شده که با رای و نظر گروه داوران تعداد یک هزار و ۲۹۹  قطعه عکس پذیرفته شده و به مرحله نهایی راه پیدا کرد.
 
عکاسان ایران با ارسال ۲۹۰ قطعه عکس حضور فعالی در این جشنواره داشتند که از این تعداد، ۱۳۳ قطعه عکس به بخش نهایی جشنواره راه یافته است.
کد خبر 1340211

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha